UFO-dags!

Det var dags att ta tag i lite projekt som blivit liggande ett tag. Framför allt är det onödigt att köpa garn, lägga massa tid på stickning och sedan inte kunna använda. Det är också irriterande att behöva gå och leta stickor, tygpåsar som bara ligger bortstuvade.

IMG_3012Först ut var min lady Marple cardigan. Den var nästan klar i januari/februari men blev liggande eftersom jag inte var helt nöjd med ärmarna och knappbanden. Just då hann jag inte engagera mig i att göra om och göra rätt. Nu är det både omgjort och rätt, och jag längtar efter att kunna använda den.
IMG_3023

Sedan följde en riktig hyllvärmare. Den här började jag på i februari 2013 och blev snabbt nästan klar. På den ena ärmen gjorde jag ökningarna betydligt snabbare vilket gjorde att den ena var normal och den andra som en holkärm. Tvekade om det skulle synas efter tvätt och den tvekan gjorde att den blev liggande. Nu klar!

IMG_3019

Sist ut är en kofta som jag fick i julklapp förra året. Jag fattar att den blev liggande eftersom det på första varvet på diagrammet är ett avigt varv med tre färger. Den stickas i alpacka vilket är halt. Alldeles för svårt för mig då, nu tror jag att jag fixar det. Framstyckena är klara, ryggen stickar jag på nu och ärmarna är halvfärdiga sedan jag fick paketet för ett år sedan.

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till UFO-dags!

  1. Eva Berg skriver:

    Så roligt, nu har du snart tre nya plagg att använda. Vi får se om julklappskoftan hinner bli klar innan eller efter. Kram

  2. Liisa skriver:

    Oj så mycket fint! Heja på med de aviga flerfärgsstickade varven!

Lämna en kommentar