Drömmen

Version 2

I somras stannade vi till på Bohusläns museum och där köpte jag ett bohus stickningskit. Jag fick feeling och ville absolut ha en basker och fick således ta det enda baskerkitet de hade i sitt för tillfället urplockade sortiment. Skönt att slippa välja för alla mönster är ju så fina, det är lite av en dröm att sticka bohus stickning. Snart börjar jag!

Bild | Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Drömmen

  1. Eva Berg skriver:

    Allt klär en skönhet! Du kommer att bli så söt, som vanligt, i den.

  2. riot yarn skriver:

    Å, vad fint! Fanns det kit till bohuströjor också? Jag hörde att de slutat med det men jag hoppas på återproduktion. Vad kul att hitta till din fina blogg.

    • stickresan skriver:

      Ja det fanns tröjor också, det är ju den ultimata drömmen men tröjkiten kostar 1700 så jag tänkte avvakta med det och framför allt provsticka en mössa först. Angoragarnet http://www.angoragarnet.com/se har tagit över produktionen av kit så det ska finnas. Tack!

      • riot yarn skriver:

        Ja, just det. Jag läste något om nyproduktion i Hemslöjden. Måste kollas upp! Någon gång måste jag sticka en ”Blå blomman”… Har du börjat på filten än?

      • stickresan skriver:

        Oj du har bestämt dig för mönster? Jag vet inte alls vilken jag skulle vilja sticka om jag någonsin skulle sticka en tröja/cardigan. Ja jag är klar med mönsterdelen på filten, så nu är det bara kanten kvar. Har stickat ganska intensivt på den så den får nog ligga några dagar innan jag gör klart den bara.

Kommentera

