Semester eller den stora garnresan

IMG_2993

Bloggtystnaden har berott på flytt tvärs över landet, vi är numera göteborgare! Äntligen har vi fått ordning och känner vi oss hemma i nya lägenheten och kan ägna lite tid åt hobbyaktiviteter.

Jag har börjat lyssna på stickpoddar och har haft sjukt mycket stickinspiration. Det har varit frustrerande att få mycket inspiration utan att hinna eller orka göra något av den, kanske är det därför vår semester genom delar av södra Sverige snarare blev en garnresa? Vi besökte Öland (Ullcentrum i Löttorp), Östergötland (Östergötlands ullspinneri), Skåne där jag köpte Sjöhästens tretrådiga ekoull och Alpaca of Sweden vid Ales stenar där jag köpte alpacka och gotländsk finull samt Ulricehamn där jag i en liten garnaffär hittade garnet från Onion av ull och nässlor.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Semester eller den stora garnresan

  1. Eva Berg skriver:

    Käraste stickande svärddotter, vilken underbar garnsamling du fått ihop efter semesterresandet.Det kommer att bli mycket fint av det, det är jag säker på. Går det bra med snöflingefilten? Jag behövde en ny stickning i går, men tog mig i kragen och bestämde att ingen ny förrän de oavslutade är avslutade. Så ett par raggsockar, ett par muddar och nästan en liten ylletröja är nu klara. Fortsätter ikväll på lilla tröjan. Några stickningar är inte så kul längre eller så har jag glömt hur jag tänkte, så de repar jag upp och får plötsligt möjlighet att göra något annat av garnet. Inga UFO.s här längre. Det är befriande.

    • stickresan skriver:

      Hej! Så skönt att rensa bland alla stickningar, ibland blir det bara ett dåligt samvete som är skönt att slippa. Det verkar som att du fått bra fart och avslutat mycket! Det går bra med filten, jag har typ bara 30 mönstervarv till och sedan är det ”bara” kanten och steeken kvar. Huvudsaken är att den hinner bli klart till november. Kram!

  2. Eva Berg skriver:

    Kramkram

Kommentera

