Praline del 2

IMG_2958

Det här koftan går ganska dåligt. Jag har stickat varje ärm två gånger eftersom jag inte tyckte att jag fick till mönstret i förhållande till ökningarna och bestämde mig andra gånger för att förlänga armarna från kvartslånga till hellånga. Nu trodde jag att jag var klar med ärmarna och kunde börja på axelpartiet där alla delar stickas ihop, men jag upptäckte att jag tänkt helt fel med mönstervarven och har avslutat på fel varv. Suck. Det här garnet är vansinnigt dyrt så jag tycker att det är viktigt att det blir rätt och bra så att det blir roligt att bära koftan.

Jag brukar vara ganska noggrann eftersom jag tycker att det räcker med att sticka allt en gång, men den här gången är det som att det inte alls går. Men nu är det så lite kvar och jag vet vad som är fel så jag hoppas bli klar snart. Än är det inte vår i alla fall!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Praline del 2

  1. Eva Berg skriver:

    Tålamod saknar du inte! Kram

Kommentera

