Tvåändstickade vantar

IMG_2930IMG_2926 Dessa låg liggande under flera månader när jag inte hann/hade lust att sticka. En halv tumme fattades. De har lite skönhetsfel men det är ju bara det andra jag tvåändsstickar. Det blir tätt och tunt av tvåändsstickningen eftersom man hela tiden snurrar garnändarna om varandra så de är varma och ganska vindtäta.

Jag kombinerade flera mönster ur boken ”Tvåändsstickat”. Speciellt muddarna är så enormt fina, jag blir glad varje gång jag tar på mig dom.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Tvåändstickade vantar

  1. Eva Berg skriver:

    Skönhetsfel är inte fel, det är folkligt och visar på att det är handens arbete, inte en maskin. Evakram

  2. Liisa skriver:

    Jättefina vantar! Det är så fint med krusmönstret i det vita garnet och snyggt ihop med det blå. Riktiga vintervantar!

Kommentera

