Nicetröjan


IMG_1542-001

Jag har redan börjat på tröjan av garnet jag köpte på Syfestivalen. Det är ett enkelt mönster utan onödiga(för det här mönstret) minskningar och ökningar så det är en bra tv-stickning.  Det är ju lite annorlunda att sticka med lin jämfört med ull, garnet delar sig lite och är inte riktigt lika samarbetsvilligt i händerna, men resultatet bli väldigt fint. Jag kallar den nicetröjan eftersom jag tänker att jag ska ha den under de svala kvällarna i Nice i sommar. Ja, vi har nämligen bokat en resa till Nice! Vi ska vara där i två veckor och det kommer att bli helt underbart, jag längtar så mycket tills dess!

IMG_1544Det svarta är inte helt svart utan har trådar av brons i, supersnyggt!

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nicetröjan

  1. Eva skriver:

    Så roligt att du kallar den Nice-tröjan! Jag är så glad för att ni gör den resan och att du kommer att ha en så fin tröja till då. Kram

Kommentera

