Mini-Annis!

Det kändes som att jag bara trampade vatten med lövtröjan och skolan är väldigt tråkig och tung nu så jag bestämde mig för att sticka något litet och roligt. Den här stickades på tre kvällar plus en kvart på morgonen för våtspänning. Det som tog mest tid var nupparna som jag höll på att bli helt galen på. Jag har förstått att det finns olika nuppar men här skulle man på första varvet sticka sju gånger i samma maska och sedan på andra varvet sticka ihop till en. Det var väldigt svårt att komma igenom alla sju maskor och sedan tillbaka. Resultatet blev fint även om nupparna inte syns så mycket i kid-silkgarnet, men det händer något i alla fall och jag tror att det hade sett tråkigt ut utan nuppar.

IMG_1334-001

Färdigstickad!

IMG_1338-001

Efter blockning, fästande av trådar och med knapp.

IMG_1402-001

Och såhär ser den ut på. Den är väldigt gosig och värmer mycket mer än man tror, det är som att ha en liten värmekudde över axlarna.

Stickor: 6, 4 och 3. Jag la upp 219 maskor på 6, stickade spetsen på 4 och de korta varven på 3 för att få en halvmåneform.

Garn: Drops kid-silk och Jaipur silk fino.  När vi har köpt ett nytt batteri till köksvågen ska jag väga den för att se garnåtgången.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Mini-Annis!

  1. Alva skriver:

    Oj, så tjusigt!
    Hoppas att allt är bra, trots den här sega kursen!

    • stickresan skriver:

      Tack! Ja nu känns det som att jag har tagit förbi mig det sega i kursen och det börjar kännas lite roligare (förutom datalabbarna). Hoppas att allt är bra med dig med!

  2. Erika skriver:

    Åh, vilken fin. Jag blir jättesugen på en!

Kommentera

