Tvåänds

IMG_1298-001

Strax innan jul fick jag en bok av Viktors mamma. Det är en stor anledning till att det har varit så tyst här. Förutom att boken var otroligt rolig att läsa blev jag också besatt av att pröva på att sticka lite. Jag fick också två härvor fantastiskt garn till tvåändsstickning men först tog jag ett vanligt garn som jag hade hemma. Men jag har övat på att nysta garn eftersom man behöver båda ändar samtidigt.

IMG_1300-001

Efter lite valkning i såpa blev de väldigt gosiga och sköna. Det var väldigt roligt att sticka dem. Reliefeffekten kommer kanske fram bäst på fotografier men det är ju så fint! Om man jämför halvvantarna kan man se min inlärningskurva, den till vänster är mycket bättre på flera sätt än den till höger, men huvudsaken är att de är ungefär lika så att det känns bra när man har dem på sig.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

