Jullovsprojektet

Nu under julledigheten har jag börjat med något nytt. Det började med en kofta jag såg i en film, Edge of love (som i övrigt var väldigt dålig). På ravelry prisades den till skyarna men det fanns tyvärr inget mönster till den.

edge

Så jag gör ett försök att sticka en egen. Det är egentligen inte så svårt, andra som försökt har lämnat ledtrådar som till exempel hur man stickar löven. Det är samma stickfasthet som i min deco så jag utgår från det mönstret. Det svåraste blir att mönsteranpassa löven  och att göra puffärmar som jag tror att jag absolut måste ha. IMG_1302-001

Hittills har jag kommit en bra bit på första ärmen. Det blir väldigt bra, men säkert ännu bättre efter tvätt när alla maskor lägger sig lite tillrätta.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

