Mormors blå tröja

Minns ni det blåa jag stickade i somras?

Det var en blå tröja till min mormor. Den är klar och överlämnad för länge sedan men jag har glömt bort att skriva om den. Det är nog den mest fantastiska blåa färg jag någonsin sett och garnet var otroligt mjukt och skönt. Jag stickade på den när jag pendlade till och från Stockholm i somras och det var en väldigt mysig och rolig stickning. Det gick ganska fort på 4,5 och det gick åt lite under 300 gram så den är relativt lättviktig. Monteringen var väl sådär. Jag tycker att det är svårt att få till det i bästa fall och det här garnet var inte speciellt förlåtande, men det slut blev det bra och jag tror att jag har blivit bättre på att sy ihop stickade delar. Mormor sa att den passade bra och var skön så slutet gott, allting gott.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

