Blockfärgad poncho

Ponchon är klar! Otroligt snabbstickad även om de sista varven inte alls gick så fort som de första. Väldigt mysig och skön.

Det bruna och mörkröda köpte jag för längesen med tanken att det skulle bli en blockfärgad tröja, men det blev det aldrig. När jag blötte ponchon blev garnet helt annorlunda, slappt och konstigt, så en fäst tråd kröp ut men det är åtgärdat nu. Det krulliga bruna blev i alla fall väldigt bra.

Vissa dagar går det inte att få till en bra skarp bild och det blir ju inte bättre av att armarna alltid ser konstiga ut när de sticker fram. Jag är i alla fall väldigt nöjd med ponchon!

Garn: Debbie bliss rialto aran samt något grått grövre garn som jag även hade till mina gråa vantar. Jag ska väga ponchon när jag har möjlighet men troligtvis har det gått åt ca 400 gram.

Stickor: 6

Mönster: Ulrikas poncho 

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

