Flytten och en ny stickning

I torsdags flyttade Viktor och jag ihop i en för oss helt enorm lägenhet. Det gick ju ganska snabbt och smidigt men vi är fortfarande helt slut och har ännu inte tagit itu med alla flyttkartonger. Vi trivs väldigt bra och är mest nöjda med vardagsrummet. I fredags hade vi lite gäster och det var väldigt trevligt att sitta här. Vi fick en blomma i present, den som är näst längst till höger. Den längst till höger är också en presentblomma men den som är näst längst till höger är ett skott från min kompis Elins farmors blomma så den har gamla anor. En sak som inte är så kul är att fasaderna ska renoveras. Byggnadsställningarna sätts upp nu och alla fönster kommer att vara täckta fram till jul ungefär.

Istället för att packa upp kläder och böcker ur lådor har jag tittat på tv och stickat. Det ska bli en poncho som ser ut som den nedan, men blockfärgad, något som jag velat ha länge. Det går riktigt fort när man stickar runt runt på stickor 6, allt det här har jag gjort i helgen, och då har vi ändå haft en bjudning och varit på IKEA. Det bruna är lite krulligt eftersom jag repat upp en grej och inte orkade blöta det, men det kommer nog att ge med sig sen när jag tvättar den.

Bild lånad från mönsterkonstruktörens hemsida stickamera.se/blogg

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

