Heddakoftan

Knappar är isydda och jag har börjat använda koftan som blev klar i somras. Första skoldagen jag använde den fick jag till och med en komplimang för den och hon undrade var jag köpt den, kul! Det är friskt snarare än varmt i lokalerna på Engelska parken där jag pluggar så man behöver klä sig varmt. Jag tyckte att den blev lite i minsta laget egentligen men innan jag sydde i knapparna tog jag fram strykjärnet och en våt handduk och strök ut den så mycket det bara gick i princip. Det blev väldigt bra och det blev ett fint fall på koftan som från början var ganska kompakt.

Nu blev bilderna lite ur fokus men man ser i alla fall att knappkanten blev lite mörkare än resten, något som nu i efterhand ser väldigt bra ut. Jag följde mönstret till punkt och pricka vilket innebar att alla delar stickades för sig och sedan syddes ihop. Att sy ihop stickade delar är nog det tråkigaste jag vet tyvärr. Det går inte att slarva heller eftersom det är så otroligt viktigt att det blir bra och ser snyggt ut.

Det här inlägget postades i Stickning, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

