Dalavantarna

Det går väldigt bra med vantarna! Jag tycker själv att jag har fått in tekniken lite med att sticka med två färger, och det är roligt och går förvånansvärt fort. Det enda som inte blev riktigt bra är frambenen och bringan på hästen eftersom flotteringarna(garntråden som följer med på baksidan) är ganska långa där men det blev bättre när jag strök ut det lite med en våt handduk. En annan grej är att min häst fick horn eftersom den där böjen ovanför hjärtat lade sig ganska nära huvudet. Well well så kan det gå.

Det bästa är ändå att jag stickat in mina initialer på handflatan!

Mönstret finns gratis här.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dalavantarna

  1. vettarna skriver:

    Jättesnygga vantar!
    När jag blir klar med mina pågående projekt ska jag göra göra ett par också.

Kommentera

