Sommarsnö

Det har varit mycket nu ett tag och jag har inte hunnit sticka mycket alls den senaste tiden. Jag pendlar med tåg till jobbet nu, och jag trodde att jag skulle sticka hela resan, men jag är för det mesta för trött och vill bara vila. Nu börjar jag komma in i det lite så i framtiden kanske det ändras.

Under mina första helt lediga dagar stickade jag klart min spetssjal! Flukra heter mönstret vilket är ett ord för snöflinga på Shetland. Jag är väldigt nöjd. Sjalen är precis lagom stor, den är tunn och luftig men ändå varm, och väldigt gosig tack vare merino/silkeblandningen. Här är ravelrylänken till mönstret för den som är intresserad.

Det var roligt att sticka spets även om det var lite mer utmanande för huvudet än slätstickning. Blockningen, eller våtspänningen som man säger på svenska, gick bra även om man fick vara snabb och dra ordentligt i den för att få den jämn. Men resultaten blev ju bra.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

