Maj maj måne

Efter att ha letat länge efter en lampa hittade jag äntligen en när jag var hemma i helgen! Den passar perfekt och nu kan jag äntligen sticka i sängen med gott ljus.

Jag fick en låda av min mamma så att jag kan dölja lite grejer i min bokhylla. Den är fin.

Och full av garn! Jag fick en stor påse med olika restgarner av min mormor. Nu är det kanske inte riktigt säsong, men….

…snart nog är det kallt igen, och då ska jag sticka mig ett par liknande vantar som min kompis Ida har. Hennes mamma har stickat dessa och jag tycker att dom är så fina, men mina ska nog ha lite festligare färger.

Jag kan lika gärna fortsätta att visa resten av mitt boende. Det här är mitt lilla studentrum. Jag bor i ett rum i en korridor så det här är den plats där jag spenderar större delen av min vakna tid. Man blir lite trött av att titta på den där bokhyllan, inte så vilsamt för ögat med alla grejer. Snart hoppas jag få en större lägenhet att fylla, även om plats inte är ett så stort problem egentligen.

Eftersom jag har ett hörnrum har jag en konstig hall med massor av garderober som sväljer hur mycket som helst. Man får verkligen passa sig för att skuffa undan grejer, det blir snabbt ett berg som inte kommer att bli kul att flytta sen.

När jag flyttade in tyckte jag att hallen var så trist att jag köpte en rolig och färgstark bonad att hänga på väggen precis vid dörren.

 

Nu ska jag fortsätta plugga och skriva på min c-uppsats ända fram till den 28 maj då den ska ventileras. Hej då så länge och njut av solen!

Det här inlägget postades i Annat och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

