Motgång

Jag får äta upp allt det där pratet om garn. Bilden är inte den bästa, men det är ändå inte svårt att se att det är en tydlig rand  mitt på ärmen där jag bytte nystan. Jag stickade i skumrasket när jag tittade på film så jag märkte det helt enkelt inte. Som jag ser det har jag följande val, eller möjligheter om man vill tänka riktigt positivt.

1. Börja sticka hals och knappkanter, och hoppas på att garnet är ljusare i mitten, för att därefter fortsätta med ärmarna som ingenting har hänt.

2. Det högra nystanet är oanvänt, om jag börjar sticka ärm nummer 2 ser jag om det är samma nyans som på kroppen. Jag inbillar mig att det är ljusare, men det är svårt att säga, nyansskillnaderna är minimala.  Ärmarna kan också vara mörkare, jag bryr mig inte så mycket ärligt talat, bara det inte är en rand mitt på!

2. Fortsätta med det mörka och sticka om den övre delen på de andra delarna för att få en tvåtonad kofta.

3. Som två, men klippa och sticka om nederkanten i ett ännu ljusare garn för att få en riktigt blockfärgad kofta, något som jag drömt om en tid. Som bilden nedan ungefär fast inverterade färger.

Koftan får nog ligga undanpackad ett tag tills jag bestämt mig…

Det här inlägget postades i Garn, Stickning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

