Thomas Kvist

Ni minns kanske att jag för ganska länge sedan vann en tävling på Stickskolan? Efter en tid anlände det, och jag fick dubbelt så mycket garn som jag trott, hela två härvor. I priset ingick ett mönster till vantar som jag inte fick, men det gjorde mig inget eftersom jag ändå inte tänkt sticka dem. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med garnet, men jag är väldigt förtjust i det!

Jag gillar verkligen att färgklickarna harmonierar med och ger liv åt grundfärgen. Ibland avviker de så mycket att det i mina ögon ser väldigt märkligt ut, eller ibland lite smutsigt, men kanske beror det mer på att jag inte är så van vid tweeden. Garnet är mjuk och gosigt, och jag tror att jag kommer göra något man har runt halsen eller något i den stilen.

Det här inlägget postades i Garn. Bokmärk permalänken.

Kommentera

