Garngarngarn

Även om jag har sticktorka så hindrar det mig tydligen inte från att köpa mer garn. Jag har handlat en del garn på tradera och det är ju alltid lite av ett spel, man kan gå på nitlotter, men jag tycker ändå att det värt att pröva. Det blir ju ändå billigare än att köpa nytt, och det är roligare när det inte är massproducerat.

Jag har kommit att bli förtjust i lite ”råare” garn. Det ska lukta får och gärna vara fett av lanolin, och då är bästa källan tradera tror jag. På senare tid har jag handlat av signaturen ChristinaIL, och garnerna som kommit hem är verkligen fantastiska! Garnet ovan har en helt otroligt vacker färg som tyvärr är helt omöjlig att fotografera, och det är mjukt och fint. Jag har även köpt detta: 

Tanken är att det ska bli en kofta att mysa runt i, jag har ju visserligen gjort två koftor redan men de är ganska tajta, mer att ha till klänningar. Mönstret till koftan nedan är gratis och finns via den här länken(det är fel bild på länken):

Bilden är lånad från http://husmorsskolan.blogspot.se/2010/08/sticka-koftan-for-regniga-dagar.html

Det här inlägget postades i Garn och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

