Förkylning och en ny stickning

Igår var jag i Stockholm för en arbetsintervju. Redan kvällen innan kände jag mig inte helt hundra, och man kan säga att jag inatt och idag känner av flera timmars promenerande i den kalla marsblåsten och stressen och nervositeten inför intervjun. Det gick ganska bra, och jag hade en fin dag med garnköp, fika med en gammal kompis och vårsalong på Liljevalchs. På vägen från intervjun råkade jag gå förbi Anntorps väv, och där köpte jag detta danska garn i 35%silke och 65% ull från design.club.dk  Lila kanske är min nya favoritfärg?

Som belöning för idogt kämpande med en uppsats och för att kurera mig från förkylningen fick jag belöna mig med vila idag och en ny stickning. Det ska bli en sån här:

Flukra, som betyder stora långsamt fallande snöflingor på Shetland. Bilden är lånad härifrån. Och här är ravelrylänken för intresserade. Jag har alltid trott att det tar hur lång tid som helst att sticka såna här spetshistorier, men med stickor fyra och en rejäl blockning kanske det går rätt fort ändå.

Det här inlägget postades i Garn, Stickning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

