Little Child’s Sock

Jag vet inte riktigt hur det har gått till för jag har pluggat hemskt mycket och äntligen kommit igång med träningen den senaste tiden, men nu är mina första sockor ur Knitting vintage socks klara! Jag skriver första, eftersom dessa var en ren fröjd, och det kommer säkert bli många fler. Bra, välskrivet mönster och de passar perfekt! Jag har snöat in lite på hur man gör hälar av minskningar för tån, så det var avkopplande att bara följa ett mönster från början till slut. Inga ändringar, förutom att jag anpassade längden efter min egen fot. Jag måste säga att jag gillar att sticka med tunna stickor. Det blir fint och med ett mönster som detta när det händer saker hela tiden känns det som att det går riktigt fort.

Garn: Drops Fabel

Stickor: 2,5

Mönster: Little child’s sock ur Knitting vintage socks.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Little Child’s Sock

  1. Viktor skriver:

    Passar ju perfekt nu till påsken! Då kanske vi får laga ett litet påskalamm att dricka all dyr påskaöl till?

    • stickresan skriver:

      Det låter mycket bra. Jag vet inte när påsk är, men om det är lång tid kvar så får vi hoppas att jag kan sitta där, helt klädd i lila, för att fira den lila påskahögtiden.

Kommentera

