Gentlemans fancy socks

Dessa sockor stickade jag också till min pojkvän i julklapp. Det började som ett skämt eftersom dom har ett ganska roligt namn, men sedan efter att han köpt ett par kängor som hans vanliga grova raggsockar inte fick plats i bestämde jag mig för att min kille absolut skulle ha ett par Gentlemans fancy socks! Mönstret tillsammans med färgen göra att helheten verkligen känns ”vintage”. Mönstret kommer från den omtalade boken Knitting Vintage Socks av Nancy Bush. När jag stickade dessa hade jag inte boken, men nu har jag köpt den och det var väl investerade pengar, förutom en historik är det många fina mönster som är lätta att anpassa efter tycke och smak. Jag är inte så mycket för spektakulära flätor eller färger, utan tycker att det är en fröjd att se enfärgat i fina strukturer. Det blir dessutom roligare att sticka då. Nu laddar jag inför ett par till mig själv, som ska gå lite högre upp på benet.

Mönster: Gentlemans fancy socks (ravelry)

Garn: Drops fabel.

Stickor: 2,5. Tar en evighet men fint blir det.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Gentlemans fancy socks

  1. Viktor skriver:

    Det var de mest gentlemannamässiga strumpor jag någonsin sett!

Kommentera

