”Pulsvärmare”

Av rena principskäl har jag lite svårt för pulsvärmare. Jag förstår att det är ett snabbt och roligt projekt att göra och det kan pyntas och varieras i det oändliga. Men ibland fryser man ju om händerna… Så är jag fått hem det här nya garnet ville jag prova det på något relativt litet, och efter letande på Ravelry hittade jag det här gratismönstret. Jag har ändrat lite, men mer om det se när det är klart, nu är bara den ena, utom tummen klar.

Mönster: Leafy fingerless gloves (ravelry)

Stickor: 2,5 strumpstickor

Garn:  Från madejas.se i färgen lind. 97% merino och 3% silke. Ska bli spännande att se hur  garnet uppför sig, om det noppar osv.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

