Tips – stickfasthet

Även om man stickar upp en provlapp kan det vara bra att då och då mäta stickfastheten, alltså hur många maskor det går på till exempel 10 centimeter. Ibland är man avslappnad och då stickar man kanske lösare, ibland är man stressad och då stickar man hårdare. Min wisdomkofta är så gott som klar, men när jag sytt ihop ärmarna upptäckte jag att jag stickat lösare ju längre jag kommit, dvs. ena ärmen är större/lösare än den andra, och axelpartiet dit jämfört med nederkanten. Eftersom jag inte tänker repa upp får jag helt enkelt leva med det, och det syns heller inte för den oinvigde, men i framtiden lovar jag bättring! Jag ska köpa ett litet stickmått som jag alltid kan ha med mig, där brukar ju finnas en linjal också.

Snart kommer jag investera i en nya kamera, och då blir det roligare och bättre bilder på bloggen!

Det här inlägget postades i Stickning, Teknik och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

