Ny mössa!

Vissa dagar blir inget rätt och igår var en av de dagarna. Filtade min enda yllemössa till en storlek som skulle passa ett spädbarn och stickade den här mössan. Det tog 3-4 timmar bara, så nu har jag en varm och skön mössa som passar rådande temperaturer, ca -13. Färgen på garnet var fin på härva, fantastisk på nystan och otrolig uppstickad. Olive heter den och går i grönt och brun. Olivfärgad skulle man kunna kalla den. Jag ber om ursäkt för min drömmande blick, sov dåligt i natt och hade ett roligt seminarium i morse som handlade om genus och intersektionalitet. Hurra!

Mönster: Star crossed slouchy beret (ravelry) Jag ändrade stickor eftersom jag ville ha en mindre variant.

Stickor: 5 till kanten och 7 till resten.

Garn: Malabrigo merino worsted, köpt på woolstack.co.uk vilket rekommenderas starkt. Nästan halva priset gentemot min LYS, frakten var inte så dyr och det gick fort.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

