Progress Wisdom

Även om det är tungt eftersom det känns som att jag bara gör fel kämpar jag på med min kofta. Den ena ärmen är klar och jag nålade fast den för att se hur lång den blev. I mönstret är den trekvartslång, men jag ville ha en hellång och det är ju inte alltid beräkningarna blir rätt.

Det var magiskt när jag fick på ärmen. Koftan gick från att vara några tygtrasor som aldrig blev rätt till ett (nästan) färdigt projekt. Och det blev fint, hemskt fint. Åh jag längtar tills jag får använda den!

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Progress Wisdom

  1. Elin skriver:

    Jättefint! Tänk, du kommer aldrig kunna köpa en tröja igen, inga kommer att vara så fina som de du gör själv.

    • stickresan skriver:

      Tack! Ja det är faktiskt roligt, men också lite jobbigt att man kan välja precis hur det ska se ut och vilken färg och vilken kvalitet på garnet. För många val!

Kommentera

