Wisdom

Jag kan börja med att säga att den här koftan är anledningen till att jag behöver något avkopplande och hjärndött att arbeta med. Det här är inte på något sätt en avancerad kofta, dubbel mosstickning och slätstickning med lite intag och så vidare. Det riktigt kluriga är att förstå den hjälpligt översatta beskrivningen. Beskrivningen fanns inte att köpa på nätet, så jag knallade iväg till den lokala garnaffären och frågade om dom hade mönstret. ”Ja, det har vi på svenska” svarade hon och sprang iväg och kom tillbaka med den. Jag tänkte på det, och ångrar så att jag inte frågade om dom hade mönstret på engelska.

För jag kan ta att jag själv gör fel ibland, men att jag gör fel för att någon översatt ett mönster fel gör mig arg. Men men, vatten under broarna och allt vad man säger. Jag laddar just nu för slutförandet.

Jag stickar koftan Wisdom i ett absolut magiskt garn, Sjöhästens. Garnet har en helt otrolig lyster och blir väldigt jämnt när det är uppstickat, och en av anledningarna till lystern beror på att ullen är mer noga sorterad än annan ull, men så mycket mer än så vet jag inte. Jag köpte det på Hemslöjden i Landskrona.

Stickor: 3 och 3,5

Mönster: Wisdom, stickar kroppen på rundsticka för att slippa montera.

Garn: Sjöhästens, 2tr, 300 meter på 100 gr

Det här inlägget postades i Garn, Stickning och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

