Blå möbius

Min lätta stickning för avkoppling just nu är en möbiussjal. Det finns lite olika sätt att göra en möbius men jag använder mig av den här videon. Det är viktigt att göra provlapp och verkligen fundera på hur stor man vill ha sin sjal innan man börjar sticka, eftersom det är väldigt svårt att se under tiden då den inte går att sträcka ut ordentligt. Jag stickade bara på sist och fick en alldeles för lång. Jag kunde använda den ändå men den blev ju inte riktigt som jag föreställde mig… Sist gjorde jag mosstickning eftersom den då ser likadan ut hur man än vrider och vänder på den, men nu har jag bara räta.

Stickor: 3, 120 eller 150 cm kabel(desto längre desto bättre)

Garn: Pälsull från Östergötlands ullspinneri

Jag vill att min ska bli ca 90 cm i omkrets.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

