Att sticka en häl

Till mina första raggsockor använde jag mig av, och jag använder fortfarande bloggaren Stick å brinns hälbeskrivning som faktiskt är suverän och fungerar oavsett maskantal och det blir en väldigt snygg häl. Här är del 1 och här är del 2. Jag brukar dock göra minskningar varje varv och inte vartannat.

Nyligen har jag förstått att det finns flera sätt att plocka upp maskor på, och numera plockar jag upp båda väggarna i V:et när jag gör mina hälar. Man kan göra precis hur man vill, men det fungerar bra för mig och jag tycker att det blir tätare, snyggare och inga vridna maskor. Förut blev det som ett litet ”galler” av vridna maskor med hål runtom, men nu tycker jag att det blir bättre.

Det här inlägget postades i Stickning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

